TOP 3 sposoby na rzucenie palenia

0
83

Jeśli zmagasz się z problem nikotynowym, dobrze wiesz, jak trudno jest się go pozbyć. Zwalczanie nałogu trwa czasami długie lata, często też się nie udaje. Metody? Od naturalnych (diety, zioła), przez niekonwencjonalne (akupunktura, biorezonans) po farmakologiczne (czasami nawet psychotropy).

Co robić aby przestać palić już?!

Przygotuj fundament, bo rzucenie palenia, nawet z dnia na dzień, jest jak najbardziej możliwe! Kiedy ma szansę powodzenia? Kiedy masz silną motywację i prawdziwe chęci do zmiany życia. Trzeba przygotować sobie podłoże do zmiany, czyli dobrze się nastroić, zrobić listę plusów i minusów palenia i zacząć działać. Podstawą jest zdrowy tryb życia – dieta bogata w owoce i warzywa i aktywność fizyczna na co dzień. Chodzi tu m.in. o mocną dawkę witamin, niskokaloryczne posiłki oraz dużą zawartość błonnika, który wchłania wodę w organizmie, pęcznieje, wpływając w ten sposób na mniejsze odczuwanie łaknienia. Wiadomo, że nikotyna przyspiesza metabolizm i dzięki niej nie ma się ochoty na podjadanie między posiłkami. Nie jest to jednak dobra alternatywa dla świeżej porcji warzyw, czy owoców. Co więcej, zdecydowanie gorsza na dłuższą metę dla twojego portfela.

Następny krok, to ruch na świeżym powietrzu. Podczas aktywności fizycznej organizm produkuje hormony szczęścia i zapomina się o głodzie nikotynowym. Sukcesywne, nawet najkrótsze treningi zwiększają szansę na uporanie się z nikotyną szybciej niż myślisz.

Koniecznie pamiętaj, aby wypijać przynajmniej dwa litry wody mineralnej dziennie. Dzięki regularnemu piciu wody zmniejszysz łaknienie, ale też dostarczysz sobie dawkę minerałów, wypłuczesz z organizmu toksyny i zmniejszysz stres. Obniżą go także niektóre zioła, takie jak szyszki chmielu, melisa, czy kozłek lekarski. Jeśli chcesz czuć błogi spokój, komponuj różne mieszanki ziołowe, wybierając te, które będą najskuteczniej działały.

Czasami trzeba sięgnąć po leki

Niestety, nałóg jest czasami tak silny, że wspomaganie się środkami medycznymi jest niezbędne. Nie chodzi tu od razu o leki psychotropowe, ale o takie, które są dostępne bez recepty. O tym, czy i jakich leków używać, musisz rozeznać robiąc test nikotynowy i… badając swoją wolę. Jeśli stopień uzależnienia jest duży, na pewno wyjście z nałogu zajmie ci trochę więcej czasu wypełnionego leczeniem farmakologicznym. Co więc należy stosować, aby poczuć poprawę?

Plastry!

Czym leczymy nałóg nikotynowy? Czasami nikotyną! Może to wydawać się dziwne, ale tylko tak można osiągnąć wymierne efekty. Wystarczy nakleić jeden plaster na suchą, wyczyszczoną skórę tuż po przebudzeniu. Zdejmuje się go przed udaniem się na nocny odpoczynek. Na pewno docenisz je za to, że są dyskretne, zupełnie niewidoczne, jeśli ukryjesz je pod ubraniem. Jak to działa? Bardzo prosto! Uwalniająca się przez plaster nikotyna, wnika przez skórę do krwiobiegu. Plaster wybiera się z określoną zawartością nikotyny, zależnie do zaawansowania nałogu. Dzięki niemu głód nikotynowy jest zdecydowanie mniejszy. Oczywiście, w trakcie stosowania plastrów zapomnij o paleniu, definitywnie!

Gumy nikotynowe i tabletki

Kolejny sposób na rzucenie palenia, to różne tabletki, zawierające składnik wypierający stopniowo z organizmu nikotynę, np. cytyzyna (Tabex, Desmoxan), lub mieszankę żywicy z nikotyną (mme). Dzięki tabletkom i pastylkom do ssania można całkowicie pozbyć się nałogu, lub zmniejszyć uczucie głodu nikotynowego.

Natomiast gumy można spotkać w dwóch różnych wariantach – zarówno smakowym, jak i z różnym stopniem zawartości nikotyny. Jest jeden warunki ich skuteczności – należy starać się je rzuć wolno, bez połykania dużej ilości śliny. Dzięki temu nikotyna ma szansę przedostać się szybciej i w większym stężeniu do krwiobiegu. U niektórych palaczy już po trzech miesiącach stosowania gum widać bardzo duże efekty, a nawet można całkowite pozbyć się nałogu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here